نتایج اولین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر استان همدان

پایگاه همدان شطرنج

اولین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر ( ویژه ی رده سنی زیر 14 سال ) با حضور 24 اندیشمند نونهال و نوجوان ، امروز ( جمعه - 29 / 10 / 91 ) در 5 دور به روش سوئیسی در محل خانه شطرنج همدان به نحو مطلوب برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :

مقام اول :             یاشار موحدی                 5      امتیاز

{ 5 امتیاز از 5 بازی }

مقام دوم :             ساسان علی بابایی           4      امتیاز

مقام سوم :           مصطفی  گل محمدی          4      امتیاز

لازم به توضیح است که این دوره از رقابت ها به پیشنهاد و همت آقای حمیدرضا صداقت خواه ( مربی و شطرنجباز شایسته ی همدانی ) و همکاری قابل قبول هیأت محترم شطرنج استان همدان { بالخص سرکارخانم پرویزی ( دبیر ارجمند بانوان هیأت شطرنج ) و آقای خاضع منش ( مسئول عزیز خانه شطرنج همدان ) } به نحو خوبی برگزار شد .

« حواشی مسابقات » 

نکات مثبت :

تلاوت قرآن و پخش موسیقی با روش ابتکاری قهرمان اسبق شطرنج استان همدان

( حمیدرضا صداقت خواه )

- گنجاندن این دوره از رقابت های مفید شطرنجی در تقویم ورزشی مسابقات هیأت محترم شطرنج استان همدان ، که با توجه به لغو پی در پی مسابقات آن هیأت محترم و همچنین تعطیلی کلی مسابقات ماهانه ویژه ی رده های سنی استان همدان ، ضرورت وجود چنین رقابتی برای جلوگیری از کشته شدن بیش از این حدِ انگیزهای نسل آینده ساز ورزش شطرنج استان همدان ، به شدت احساس می شد .

- افزایش بودجه ی هیأت محترم شطرنج استان همدان با اختصاص بخشی از درآمد این دوره از مسابقات به آن هیأت ارجمند .

- برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بلافاصله پس از پایان بازی ها و اهداء مدال قهرمانی به سه شطرنجباز برتر این دوره از رقابت ها .

- بستن جدول مسابقات در شب گذشته و نصب اول وقت آن در تابلو اعلانات خانه شطرنج همدان ، موردی که اگر نگوئیم در چند سال اخیر در هیأت شطرنج استان همدان بی نظیر بود ، اما به جرات می توانیم بگوئیم  که اقدامی درست و البته کم نظیر بود .

- تلاوت آیات قرآن در ابتدای مسابقات و پخش موسیقی مناسب و مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه در فاصله دور به دور مسابقات در محل خانه شطرنج همدان که با استقبال شرکت کنندگان نونهال و نوجوان حاضر در مسابقات روبرو شد .

- حضور موقتی برخی از اعضای هیأت محترم شطرنج استان همدان در جریان برگزاری مسابقات و همچنین در هنگام برگزاری مراسم اختتامیه ( از جمله آقایان : امیرعرفان هاشمی و محمد مهدی بهرامی شریف ) .

_ پی گیری و نظارت مداوم همه ی جریانات توسط سرکارخانم شکری ( رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان ) از منزل و از طریق تماس های مکرر تلفنی با مسئولین مربوطه ی حاضر در محل خانه شطرنج همدان .

نکات منفی :

تصویر ماده 13 آیین نامه اولین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر در سایت مادشطرنج

( وب سایت هیئت شطرنج استان همدان )

- عدم حضور رئیس محترم هیأت شطرنج استان همدان در محل برگزاری مسابقات ( خانه شطرنج همدان ) مخصوصاً با توجه به اینکه این دوره از مسابقات برای اولین بار در استان همدان برگزار می شد و همچنین لزوم توجه به این رده های سنی خاص ( زیر 14 سال ) که باید توجه ویژه ای از طرف یکایک مسئولین مربوطه جهت افزایش انگیزه های نسل آینده ساز ورزش شطرنج استان همدان اعمال شود .

تذکر : لازم به ذکر است که با توجه به آنکه بسیاری از کارهای هیأت محترم شطرنج استان همدان ، شخصاً توسط رئیس محترم این مجموعه ( سرکارخانم شکری ) انجام می شود و در چند روز گذشته موضوع اعزام شطرنجبازان رده های سنی به قهرمانی کشور ، انرژی ذهنی و کاری فوق العاده ای از ایشان گرفته است ، حقیقتاً احتیاج مبرمی به استراحتی حداقل یک روزه داشتند که البته باید بگوئیم که نگرانی های فزاینده ی ایشان به دلیل کمبود بودجه و نبود همکاران متخصص کاری و کافی در هیأت محترم شطرنج استان همدان باز هم اجازه چنین استراحت مختصری را به ایشان نداد . ( منظور تماس های مکرر امروز ایشان از منزل با مسئولین مربوطه ی حاضر در محل خانه شطرنج همدان برای هدایت این عزیزان در انجام صحیح وظایف شان می باشد ) .

- عدم اهداء حکم قهرمانی به شطرنجبازان برتر مسابقات ، برخلاف آیین نامه مصوب و صادره توسط هیأت محترم شطرنج استان که نمونه ی عینی نقض کامل مقررات برگزاری مسابقات ورزشی توسط خودِ این عزیزان مسئول در هیأت شطرنج بود .

- اخذ قسمت زیادی از درآمد مسابقات به نام درصد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، که قطعاً از شور و شور مسابقات و قدرت انجام برنامه های جنبی انگیزه ساز ، می کاهد و این به هیچوجه خوب نیست .

- باز هم مشکل دائمی پرینترهای سالم ( و نه خراب ! ) خانه شطرنج همدان که فقط بعضی وقت ها ( تقریباً همیشه ! ) درست کار نمی کند و طبق گفته های مسئولین محترم هیأت شطرنج استان همدان ما ( پایگاه همدان شطرنج ) دروغ گفته ایم که پرینترهای خانه شطرنج همدان خراب بوده است و نیاز به سرویس و حتی تعمیر دارد .

تذکر : جهت اطلاعات بیشتر بر روی تیتر زیر کلیک نمائید .

لطفاً مرا درست کنید !

- عدم نصب آئین نامه ی مسابقات مذکور در روزهای قبل در تابلوهای اعلانات خانه شطرنج همدان ، جهت اطلاع شطرنجبازان علاقه مند جهت حضور پر تعداد تر در این دوره از رقابت های مفید شطرنجی .

تذکر 1 : البته خبر برگزاری این دوره از مسابقات ، چندین مرتبه ، در هنگام برگزاری مسابقات شطرنج سریع هفتگی و مراسم تجلیل دیروز ، بصورت عمومی در محل خانه شطرنج همدان و توسط مسئولین مختلف هیأت محترم شطرنج استان همدان ، اعلام شده بود .

تذکر 2 : سایت مادشطرنج ( وب سایت هیئت شطرنج استان همدان ) نیز خبر برگزاری مسابقات مربوطه را 72 ساعت قبل از شروع بازی ها منتشر نمود .

تذکر 3 : پایگاه همدان شطرنج نیز بر اساس وظیفه ی شطرنجی و رسانه ای خود ، قبل از هر رسانه ی دیگری خبر برگزاری این دوره از رقابت های مفید شطرنجی را در درگاه اش منتشر نمود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه همدان شطرنج

وظیفه ی خود می دانیم از هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بالخص سرکارخانم ها : شکری و پرویزی و جناب آقایان : حمیدرضا صداقت خواه و جواد خاضع منش ، جهت برگزاری مطلوب اولین دوره مسابقات شطرنج جام فیشر تقدیر و تشکر نمائیم و همچنین از همه ی آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان دعوت به عمل آوریم در دور دوم این دوره از بازی ها که جمعه ی هفته ی آینده ( 6 / 11 / 91 ) در محل خانه شطرنج همدان برگزار می گردد ، با تمام توان شرکت نمایند .

ضمناً به هیأت محترم شطرنج استان همدان پیشنهاد می کنیم که هر هفته از این دوره از مسابقات را به نام یکی از پیشکسوتان یا قهرمانان ورزش شطرنج استان همدان ، کشور یا جهان نام گذاری کرده و در صورت در دسترس بودن این عزیزان ، از آنان برای حضور و همچنین تجلیل از خدمات ارزنده یشان به ورزش شطرنج استان همدان در مراسم اختتامیه مسابقات دعوت به عمل آورد . در صورت لزوم پایگاه همدان شطرنج می تواند ضمن اعلام اسامی این عزیزان به هیأت محترم شطرنج ، از آنان نیز برای حضور در خانه شطرنج همدان دعوت به عمل آورد .

 

خبرهای مرتبط : بالاخره چند خبر خوب از ورزش شطرنج استان همدان

 

{ استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع ، بلامانع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر